Proje Final Raporu

PROJE FINAL RAPORU
Grup Click
Ali CEYLAN(başkan)
Mustafa KILIÇ
Selim AKDEMİRCİ
Caner UĞURLU
Yakup ALTINTAŞ



Genel Özet
            Hazırladığımız projemiz ,7.sınıf Matematik dersi ,Tam Sayılar konusunun ,öğrencilere zevkli ve kullanışlı bir öğretimi amaçlamak adına düzenlenmiştir.
Projemizde Tam Sayılar konusu için , ilk olarak konu anlatımları ve sonrasında örnekler  , dört işlem  konusu ve sonrasında örnekler bulunmaktadır .Konu Seçeneklerinde de Alıştırmalar bulunmaktadır ve bu alştırmalarda 10 adet sorumuz bulunmaktadır.Her sorunun sonrasında doğru cevap verilmektedir.Verilen cevapların sonrasında  dğerlendirme şeklinde öğrencilerin  100 üzerinden ölçümleri yapılmaktadır.
            Projemizin yardım menüsü  en üst tarafta   açılır menu şeklinde bulunmaktadır.”Yardım””Hakkımızda””Çıkış” sekmeleri bulunmaktadır.


Analiz
Öğretimin amaçları
Tasarlamış olduğumuz İlköğretim  Matematik dersi Tam sayılar  konusunu anlatırken öğrencileri mümkün olduğunca ders içinde etkin tutmaya çalıştık.Öğrencilerin motivasyon ve ilgi düzeylerini  yüksek tutmak için  girişte maskotumuz karşılamaktadır.Bu sayede öğrenciler konu içeriğini görmeden mativasyonunu artıracaktır.Maskot sonrasında  kazandırılmak istenilen hedef davranışlar konular halinde verilerek öğrenciler hedef davranışlardan haberdar olmuşlardır. Sonrasında butonlar ve yönlendirmeler yardımıyla öğrencilerin ders içeriğine geçmeleri sağlanmıştır. Burada öğrencinin ders içerisinde daha etkin olması sağlanmıştır. Öğrencilerin yönlendirme ve yardım butonuyla ders içeriğine ulaştıktan sonra  onlar için  eğlenceli bir  konu anlatımı, kavrama ve problem çözme  evresi başlamıştır. Burada öğrencilerin  herşeyi kendisinin yapmasıyla kavrama ve anlama düzeyleri geliştirilmeye çalışılmıştır.
 

Analiz süreçleri
Bizimbu konuyu seçmemizdeki amaç öğrencilerin matemetik ve matemetiğe ilgisini ölçmekti. Analizimizi yaparken Şehzade eğitim kurumları’nda öğretmen  arkadaşlarımızla görüştük. Onlara bir projemizin olduğunu uzun uzun anlattık. Onlarda bizlere her konuda yardımcı olacaklarını söylediler. Okula gittiğimizde 7. Sınıfların matemetk dersine girdik ve  projemizi uygulamaya başladık ve öğrencilerin bu proje karşısında etkin olduklarını gözlemledik. Sonra onların derste etkin olduklarını gözlemledikten sonra soru ve görüşlerini aldık. Hepside yapılan bu projeden memnun kaldılar. Bizlere görüşlerini sundular. Bizde onları dinleyerek ders içerisinde etkileşim içerisinde olmalarını sağlamış olduk.
İhtiyaç analizi
Bu konuyu seçmemizdeki en büyük etken öğrencilerin maematiğe ilgisini ölçmekti. çünkü herkes bi matematik deyince geri duruyordu ve biz bunu öğrencilere nasıl  öğreteceğimiz konusunda arkadaşlarla toplandık ve kararımızı verdik. Matemetiği nasıl eğelenceli,basit ve öğrenenle etkileşim içerisinde yapabiliriz onun araştırmasını yaptık. Analiz kısmındaki görüşmelere çok olumu cevaplar aldık. Öğrencilerle konuştuk onlar daha çok oyun tarzı eğitimler olmasını söylediler.  Diğer tafafta öğretmenn ise daha çok net bilgilerin yanında öğrenciyi yormayan bi anlatım olmsası gerektiğini söyledi. Biz burada  öğrencilerin daha çok oyunlarla daha fazla bilgileneceği daha çok derste etkileşim içerisinde olacağını saptadık.
İçerik analizi
Projemiz matematik dersi tamsayılar konusu olduğu için öğrencilerin konuyu kavramalarını sağlamak için daha çok eğlenceli bir proje yapmaya çalıştık. Daha çok işlemleri yaparken eğlenceli olması ve yönlendirmelere dikkat ettik.  Öürencilerin uygulamalarına olanak sağladık ve onların da görüşlerinden yararlandık. Öğrenciler hem eğlenirken öğrenmelerini sağlamış olduk.  Öğrenciler önceki bilgilerinde de yararlanarak etkileşimli bir içerik ve anlatım yapmış olduk.
Öğrencilerin analizi
Seçmiş olduğumuz grup çok başarılı bir gruptu. Biz onlara görüşlerini sunduk onlardabize her hafta web ortamaında bi deneme sayfası oluşturulması ve her hafta bir kazananın ödüllendirilmesi gerktiğini söylediler.  Öğrenciler projemizi beğendiğini ve her hafta farklı soru gruplarıyla daha fazla etkileşim içerisinde olmak istediklerini söylediler.7
Öğrenme ortamı
Gittiğimiz Şehzade eğitim kurunları tam donanımlı bir okul olduğunu gözlemledik. Projemizi ortam olarak etkileşimli tahta eşliğinde dahada güzel duruma getirmiş olduk ve öğrencilerinde bu etkileşimli tahtayı severek, isteyerek ve eğlenerek kullandıklarını gözlemledik. Yani gittiğimiz okul teknoloji açısından tam donanımlı ve öğrencilerin ihtiyaçlaarını karşılayabilecek düzeyde olduğunu gözlemledik.

Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Bu öğretimde çoklu zeka kuramını kullandık. Yani  her öğrenci,kendisinin  farklı özelliklerine değinerek  öğrenecektir. Bizde analizimizi yaparken bunun üzerinde durmuştuk. Bundan dolay görsel nitelik olarak  öğrenenler için düz yazılar , resimler animasyonlar, işitsel olarak öğrenenler için konu anlatımında bazı örnekler, uygulama yaparak öğrenenler için flash animasyonlar ve oyunlar gibi etkileşimler vardır. Öğrenciler üzerinde daha çok önceki bilgilerinin üstüne yeni bilgiler katma olanağı sağlamaya çalıştık. Bundaki amacımız ise öğrencilerin bir sonraki konuyu geçtiğinde zorlanmadan yada eksik bir bilgisi kalmadan ileri ki konuları da kolay ve etkili bi şekilde öğretimini sağlamak.
Tasarım ve Geliştirme
Öğretimin tanımlanması ve Detaylar
Tanımlama
Bizim projemiz ilköğretim Matematik dersi tam sayılar bölümünden   oluşmaktadır. Öğrencileri  girişte maskotumuz karşılamaktadır.Bu sayede öğrenciler konu içeriğini görmeden mativasyonunu artıracaktır.Maskot sonrasında  kazandırılmak istenilen hedef davranışlar konular halinde verilerek öğrenciler hedef davranışlardan haberdar olmuşlardır.
Ortam
Hazırlamış olduğumuz proje daha çok teknoloji ve bilgisayar destekli sınıflarda uygulanabilir.Dokunmatik pc veya etkileşimli tahta larda uygulanması , öğrencinin motivasyonu ve ilgi tutumu için daha etkili olacaktır.
Temel Öğeler
Motivasyon
Öğretim projemizde motivasyonu ilk kullanım için önplanda tuttuk , bu sayade öğrenci konuyu alma –öğrenme istekliliği arttırmayı hedefledik .Bunun için ilk karşımıza maskotumuz çıkmaktadır.
Pekiştirme
Yaptığımız projemizin konu anlatımı sonrasında, konu ile örnekler verilerek konu pekiştirilmeye çalışılmıştır.
Öğretimin Değerlendirilmesi 
Öğrencilerimize  alıştırma için 10 adet soru sorularak   100 üzerinden değerlendirme ölçümleri yapılmaktadır.


Geri Dönüt
Öğrencilerimiz için yapmış olduğumuz alıştırmalarda , her sorunun doğru veya yanlış cevaplanması sonucunda geri dönüt ve düzeltmeler bulunmaktadır.Öğrenci soruyu doğru cevapladığında “ Tebrikler”  diye pekiştirme ve geri dönüt yapılmıştır, soruyu yanlış cevapladığında ise  , öğrenciye doğru cevap verilerek düzeltme yapılmıştır.

Içerik
Projemizin İçerik  kısmında , Tam sayılar adlı konunun anlatımı , Dört işlem konusu ve alıştırmalar bulunmaktadır.Her konunun içeriğinde , konular örneklerle pekiştirilmeye çalışılmıştır.Animasyonlarımızın geneli ilgi ve motivasyon temellidir,   fakat konu anlatımlarıının örnek kısmında da animasyonlar yer almaktadır.
Öğrenme nesneleri
Flash program ile hazırladığımız  öğrenme nesneleri  ilgi ve motivasyon temelli Maskotumuz , Konu anlatımlarında ki örneklerimiz , diğer bi flash animasyonumuz olan  Tam sayılar temelli oyunumuz bulunmaktadır.Öğrencinin teknolojiyi kullanarak öğrenmesinin kalıcı ve kaliteli bir öğretimin sağlayacağını ele alarak , pekiştireç, değerlendirme,geri dönüt ve düzeltme  gibi ögelerle  nesneler öğretimin bütün amaclarına  uymaktadır.
Geliştirme karar ve gerekçeleri
Öğretim tasarımızı material hazırlama ilkelerini göz önünde bulundurarak hazırldık. Yaptığımız öğretimde *ilgi çekicilik * tekrar kullanma olanağı *Öğretmen tarafından kolay kullanım  v.b öğelere göre  öğrencinin kazanmak istediği hedef davranışların en etkili bi şekilde kazandırılmasını sağlamaya çalıştık.
Problemler ve çözüm önerileri
Hazırladığımız Öğretim tasarımımızı , gerçek hayatta ilk Şehzade Eğiim Kurumları 7.Sınıf öğrencilerine uyguladık ve öğrencilerin bi kısmından geri dönütler istedik , Projemize gelen geri dönütler de öğrencilerin bu konuyu nasıl kavradığını bize göstermektedir.Karşımıza çıkabilecek olan Problemlerde de konuyu tekrar gözden geçirerek   Problemlerin çözümlerine ulaşılmıştır.

Değerlendirme

Öğretimin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar
Projemizin dersi öğretme etkililiği açısından kulandığımız metotların başında Soru-Cevap tekniğini kullanarak ,öğrenci ile bire-bir iletişimi kullandık.
Öğretim tasarımı projemizi şekillendirirken Şehzade Eğitim Kurumlarındaki  öğrencilerle görüşerek öğrencilerin ilgisine, motivasyonuna, nelere ihtiyaç olup olmadığına karşı bir takım sorular sorduk. Sorulan sorular ;
1)      7.Sınıf olarak Matemaikteki Tam sayılar konusunu ne kadar iyi biliyorsunuz?
2)      Matematiğin  öğretilmesinin nasıl olmasını isterdiniz?
3)      Tam sayılar konusunun sizlere nasıl öğretilmesini isterdiniz?
4)      Dersleri  işlerken bilgisayar ortamı nı  kullanmak ister misiniz ?



Sonuçlar
Yaptığımız görüşmeler sonrasında 7’inci sınıf öğrencilerinin tümü  ile görüştük. Bu öğrencilerden edindiğimiz bilgiler doğrultusunda şu sonuçlara vardık.
       Normalde Matematik dersi  bir çok öğrenci için kabus gibidir. Fakat Matematik dersi Tam sayılar konusunun öğretiminden bize olan geri dönütlerden de anlaşıldığı üzere ,  her öğrenci için  her türlü konunun öğrenimi kolaydır , fakat bu öğretimi kolaylaştırmak ve etkilileştirmek bizim yaptığımız öğretim tasarımı projelerimiz sayesende gerçekleşmektedir. Sorduğumuz sorular sonrasında , öğrenciler de bizim yaptığımız Öğretim tasarımı projemiz hakkında önerilerde bulunarak , geniş kapsamlı düşünce yeteneği kazandırılmaya da yönelmişlerdir.

Öğretim tasarımında yapılacak değişiklikler
Tabi ki de öğretim modelimizin zamanla uygulanmasıyla gerek konu anlatım   aşamasında gerekse öğrencilere uygulama kısmında bir takım eksiklikler ortaya çıkacaktır. Bu gibi eksiklikleri giderebilmek için gerek Öğretmenlerden gerek Ö.Tasarımı uzmanlarından yardım almamız yeterli olacaktır.

Görevler
Görev dağılmımız;
Ali CEYLAN proje tasarımı, görsel içerik,  proje dizaynı , proje uygulanması
Mustafa KILIÇ  proje tasarım, görsel içerik , proje dizaynı, proje uygulanması
Selim AKDEMİRCİ  proje tasarım , görsel içerik , testlerin bulunması , proje dizaynı ,proje uygulanması
Caner UĞURLU  içerik metinlerin konu anlatımlarının bulunması , test bulunması , proje tasarım, proje uygulanması
Yakup ALTINTAŞ içerik metinlerin konu anlatımlarının bulunması , video bulunması , test bulunması , proje tasarımı, proje uygulanması
 Kaynakça
İlköğretim öğretmeni
Şehzade Eğitim Kurumları Matematik Öğretmeni
İlköğretim fen ve teknoloji ders kitabı
İlköğretim 7 inci sınıf soru bankası


0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Web Hosting Bluehost