PROJE FINAL RAPORU
Grup Click
Ali CEYLAN(başkan)
Mustafa KILIÇ
Selim AKDEMİRCİ
Caner UĞURLU
Yakup ALTINTAŞ
Genel Özet
Hazırladığımız
projemiz ,7.sınıf Matematik dersi ,Tam Sayılar konusunun ,öğrencilere zevkli ve
kullanışlı bir öğretimi amaçlamak adına düzenlenmiştir.
Projemizde Tam Sayılar konusu için , ilk olarak
konu anlatımları ve sonrasında örnekler
, dört işlem konusu ve sonrasında
örnekler bulunmaktadır .Konu Seçeneklerinde de Alıştırmalar bulunmaktadır ve bu
alştırmalarda 10 adet sorumuz bulunmaktadır.Her sorunun sonrasında doğru cevap
verilmektedir.Verilen cevapların sonrasında
dğerlendirme şeklinde öğrencilerin
100 üzerinden ölçümleri yapılmaktadır.
Projemizin yardım menüsü en üst tarafta açılır menu şeklinde bulunmaktadır.”Yardım””Hakkımızda””Çıkış” sekmeleri bulunmaktadır.
Projemizin yardım menüsü en üst tarafta açılır menu şeklinde bulunmaktadır.”Yardım””Hakkımızda””Çıkış” sekmeleri bulunmaktadır.
Analiz
Öğretimin amaçları
Tasarlamış
olduğumuz İlköğretim Matematik dersi Tam
sayılar konusunu anlatırken öğrencileri
mümkün olduğunca ders içinde etkin tutmaya çalıştık.Öğrencilerin motivasyon ve
ilgi düzeylerini yüksek tutmak için girişte maskotumuz karşılamaktadır.Bu sayede
öğrenciler konu içeriğini görmeden mativasyonunu artıracaktır.Maskot sonrasında kazandırılmak istenilen hedef davranışlar
konular halinde verilerek öğrenciler hedef davranışlardan haberdar olmuşlardır.
Sonrasında butonlar ve yönlendirmeler yardımıyla öğrencilerin ders içeriğine
geçmeleri sağlanmıştır. Burada öğrencinin ders içerisinde daha etkin olması
sağlanmıştır. Öğrencilerin yönlendirme ve yardım butonuyla ders içeriğine
ulaştıktan sonra onlar için eğlenceli bir
konu anlatımı, kavrama ve problem çözme
evresi başlamıştır. Burada öğrencilerin
herşeyi kendisinin yapmasıyla kavrama ve anlama düzeyleri geliştirilmeye
çalışılmıştır.
Analiz süreçleri
Bizimbu
konuyu seçmemizdeki amaç öğrencilerin matemetik ve matemetiğe ilgisini
ölçmekti. Analizimizi yaparken Şehzade eğitim kurumları’nda öğretmen arkadaşlarımızla görüştük. Onlara bir
projemizin olduğunu uzun uzun anlattık. Onlarda bizlere her konuda yardımcı
olacaklarını söylediler. Okula gittiğimizde 7. Sınıfların matemetk dersine
girdik ve projemizi uygulamaya başladık
ve öğrencilerin bu proje karşısında etkin olduklarını gözlemledik. Sonra
onların derste etkin olduklarını gözlemledikten sonra soru ve görüşlerini
aldık. Hepside yapılan bu projeden memnun kaldılar. Bizlere görüşlerini
sundular. Bizde onları dinleyerek ders içerisinde etkileşim içerisinde
olmalarını sağlamış olduk.
İhtiyaç analizi
Bu
konuyu seçmemizdeki en büyük etken öğrencilerin maematiğe ilgisini ölçmekti. çünkü
herkes bi matematik deyince geri duruyordu ve biz bunu öğrencilere nasıl öğreteceğimiz konusunda arkadaşlarla
toplandık ve kararımızı verdik. Matemetiği nasıl eğelenceli,basit ve öğrenenle
etkileşim içerisinde yapabiliriz onun araştırmasını yaptık. Analiz kısmındaki
görüşmelere çok olumu cevaplar aldık. Öğrencilerle konuştuk onlar daha çok oyun
tarzı eğitimler olmasını söylediler.
Diğer tafafta öğretmenn ise daha çok net bilgilerin yanında öğrenciyi
yormayan bi anlatım olmsası gerektiğini söyledi. Biz burada öğrencilerin daha çok oyunlarla daha fazla
bilgileneceği daha çok derste etkileşim içerisinde olacağını saptadık.
İçerik analizi
Projemiz
matematik dersi tamsayılar konusu olduğu için öğrencilerin konuyu kavramalarını
sağlamak için daha çok eğlenceli bir proje yapmaya çalıştık. Daha çok işlemleri
yaparken eğlenceli olması ve yönlendirmelere dikkat ettik. Öürencilerin uygulamalarına olanak sağladık
ve onların da görüşlerinden yararlandık. Öğrenciler hem eğlenirken
öğrenmelerini sağlamış olduk. Öğrenciler
önceki bilgilerinde de yararlanarak etkileşimli bir içerik ve anlatım yapmış
olduk.
Öğrencilerin analizi
Seçmiş olduğumuz grup çok başarılı bir gruptu. Biz
onlara görüşlerini sunduk onlardabize her hafta web ortamaında bi deneme
sayfası oluşturulması ve her hafta bir kazananın ödüllendirilmesi gerktiğini
söylediler. Öğrenciler projemizi
beğendiğini ve her hafta farklı soru gruplarıyla daha fazla etkileşim
içerisinde olmak istediklerini söylediler.7
Öğrenme ortamı
Gittiğimiz
Şehzade eğitim kurunları tam donanımlı bir okul olduğunu gözlemledik. Projemizi
ortam olarak etkileşimli tahta eşliğinde dahada güzel duruma getirmiş olduk ve
öğrencilerinde bu etkileşimli tahtayı severek, isteyerek ve eğlenerek
kullandıklarını gözlemledik. Yani gittiğimiz okul teknoloji açısından tam
donanımlı ve öğrencilerin ihtiyaçlaarını karşılayabilecek düzeyde olduğunu
gözlemledik.
Öğretim yaklaşımı ve bunun
gerekçesi
Bu
öğretimde çoklu zeka kuramını kullandık. Yani her öğrenci,kendisinin farklı özelliklerine değinerek öğrenecektir. Bizde analizimizi yaparken bunun
üzerinde durmuştuk. Bundan dolay görsel nitelik olarak öğrenenler için düz yazılar , resimler
animasyonlar, işitsel olarak öğrenenler için konu anlatımında bazı örnekler,
uygulama yaparak öğrenenler için flash animasyonlar ve oyunlar gibi
etkileşimler vardır. Öğrenciler üzerinde daha çok önceki bilgilerinin üstüne
yeni bilgiler katma olanağı sağlamaya çalıştık. Bundaki amacımız ise
öğrencilerin bir sonraki konuyu geçtiğinde zorlanmadan yada eksik bir bilgisi
kalmadan ileri ki konuları da kolay ve etkili bi şekilde öğretimini sağlamak.
Tasarım ve Geliştirme
Öğretimin tanımlanması ve Detaylar
Tanımlama
Bizim projemiz ilköğretim Matematik dersi
tam sayılar bölümünden oluşmaktadır.
Öğrencileri girişte maskotumuz
karşılamaktadır.Bu sayede öğrenciler konu içeriğini görmeden mativasyonunu
artıracaktır.Maskot sonrasında
kazandırılmak istenilen hedef davranışlar konular halinde verilerek
öğrenciler hedef davranışlardan haberdar olmuşlardır.
Ortam
Hazırlamış olduğumuz proje daha çok
teknoloji ve bilgisayar destekli sınıflarda uygulanabilir.Dokunmatik pc veya
etkileşimli tahta larda uygulanması , öğrencinin motivasyonu ve ilgi tutumu
için daha etkili olacaktır.
Temel Öğeler
Motivasyon
Öğretim projemizde motivasyonu ilk kullanım
için önplanda tuttuk , bu sayade öğrenci konuyu alma –öğrenme istekliliği
arttırmayı hedefledik .Bunun için ilk karşımıza maskotumuz çıkmaktadır.
Pekiştirme
Yaptığımız
projemizin konu anlatımı sonrasında, konu ile örnekler verilerek konu
pekiştirilmeye çalışılmıştır.
Öğretimin Değerlendirilmesi
Öğrencilerimize alıştırma için 10 adet soru sorularak 100 üzerinden değerlendirme ölçümleri
yapılmaktadır.
Geri Dönüt
Öğrencilerimiz
için yapmış olduğumuz alıştırmalarda , her sorunun doğru veya yanlış
cevaplanması sonucunda geri dönüt ve düzeltmeler bulunmaktadır.Öğrenci soruyu
doğru cevapladığında “ Tebrikler” diye
pekiştirme ve geri dönüt yapılmıştır, soruyu yanlış cevapladığında ise , öğrenciye doğru cevap verilerek düzeltme yapılmıştır.
Içerik
Projemizin İçerik kısmında , Tam sayılar adlı konunun anlatımı
, Dört işlem konusu ve alıştırmalar bulunmaktadır.Her konunun içeriğinde ,
konular örneklerle pekiştirilmeye çalışılmıştır.Animasyonlarımızın geneli ilgi
ve motivasyon temellidir, fakat konu
anlatımlarıının örnek kısmında da animasyonlar yer almaktadır.
Öğrenme nesneleri
Flash program ile hazırladığımız öğrenme nesneleri ilgi ve motivasyon temelli Maskotumuz , Konu
anlatımlarında ki örneklerimiz , diğer bi flash animasyonumuz olan Tam sayılar temelli oyunumuz
bulunmaktadır.Öğrencinin teknolojiyi kullanarak öğrenmesinin kalıcı ve kaliteli
bir öğretimin sağlayacağını ele alarak , pekiştireç, değerlendirme,geri dönüt
ve düzeltme gibi ögelerle nesneler öğretimin bütün amaclarına uymaktadır.
Geliştirme karar ve
gerekçeleri
Öğretim tasarımızı material hazırlama
ilkelerini göz önünde bulundurarak hazırldık. Yaptığımız öğretimde *ilgi
çekicilik * tekrar kullanma olanağı *Öğretmen tarafından kolay kullanım v.b öğelere göre öğrencinin kazanmak istediği hedef
davranışların en etkili bi şekilde kazandırılmasını sağlamaya çalıştık.
Problemler ve çözüm önerileri
Hazırladığımız
Öğretim tasarımımızı , gerçek hayatta ilk Şehzade Eğiim Kurumları 7.Sınıf
öğrencilerine uyguladık ve öğrencilerin bi kısmından geri dönütler istedik ,
Projemize gelen geri dönütler de öğrencilerin bu konuyu nasıl kavradığını bize
göstermektedir.Karşımıza çıkabilecek olan Problemlerde de konuyu tekrar gözden
geçirerek Problemlerin çözümlerine
ulaşılmıştır.
Değerlendirme
Öğretimin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar
Projemizin
dersi öğretme etkililiği açısından kulandığımız metotların başında Soru-Cevap
tekniğini kullanarak ,öğrenci ile bire-bir iletişimi kullandık.
Öğretim
tasarımı projemizi şekillendirirken Şehzade Eğitim Kurumlarındaki öğrencilerle görüşerek öğrencilerin ilgisine,
motivasyonuna, nelere ihtiyaç olup olmadığına karşı bir takım sorular sorduk.
Sorulan sorular ;
1)
7.Sınıf
olarak Matemaikteki Tam sayılar konusunu ne kadar iyi biliyorsunuz?
2)
Matematiğin öğretilmesinin nasıl olmasını isterdiniz?
3)
Tam
sayılar konusunun sizlere nasıl öğretilmesini isterdiniz?
4)
Dersleri
işlerken bilgisayar ortamı nı kullanmak ister misiniz ?
Sonuçlar
Yaptığımız
görüşmeler sonrasında 7’inci sınıf öğrencilerinin tümü ile görüştük. Bu öğrencilerden edindiğimiz
bilgiler doğrultusunda şu sonuçlara vardık.
Normalde Matematik dersi bir çok öğrenci için kabus gibidir. Fakat
Matematik dersi Tam sayılar konusunun öğretiminden bize olan geri dönütlerden
de anlaşıldığı üzere , her öğrenci
için her türlü konunun öğrenimi kolaydır
, fakat bu öğretimi kolaylaştırmak ve etkilileştirmek bizim yaptığımız öğretim
tasarımı projelerimiz sayesende gerçekleşmektedir. Sorduğumuz sorular
sonrasında , öğrenciler de bizim yaptığımız Öğretim tasarımı projemiz hakkında
önerilerde bulunarak , geniş kapsamlı düşünce yeteneği kazandırılmaya da
yönelmişlerdir.
Öğretim tasarımında yapılacak değişiklikler
Tabi ki de öğretim
modelimizin zamanla uygulanmasıyla gerek konu anlatım aşamasında gerekse öğrencilere uygulama
kısmında bir takım eksiklikler ortaya çıkacaktır. Bu gibi eksiklikleri
giderebilmek için gerek Öğretmenlerden gerek Ö.Tasarımı uzmanlarından yardım
almamız yeterli olacaktır.
Görevler
Görev dağılmımız;
Ali CEYLAN proje tasarımı, görsel içerik, proje dizaynı , proje uygulanması
Mustafa KILIÇ proje tasarım, görsel içerik , proje dizaynı,
proje uygulanması
Selim AKDEMİRCİ proje tasarım , görsel içerik , testlerin
bulunması , proje dizaynı ,proje uygulanması
Caner UĞURLU içerik metinlerin konu anlatımlarının
bulunması , test bulunması , proje tasarım, proje uygulanması
Yakup ALTINTAŞ içerik
metinlerin konu anlatımlarının bulunması , video bulunması , test bulunması ,
proje tasarımı, proje uygulanması
Kaynakça
İlköğretim öğretmeni
Şehzade Eğitim Kurumları Matematik Öğretmeni
İlköğretim fen ve teknoloji ders kitabı
İlköğretim 7 inci sınıf soru bankası
0 yorum:
Yorum Gönder