Proje Tasarım Raporu

Tasarım Raporu
Group CLICK
Ali CEYLAN                         aliceylan.susuzlu@gmail.com           
Mustafa KILIÇ                      mustafa005@yandex.com    
Selim AKDEMİRCİ             selim.akdemirci92@gmail.com         
Yakup ALTINTAŞ                yakuppaltintas@gmail.com   
Caner UĞURLU                   Cnr75@yandex.com             


Genel özet 
·         Projemizde Matematik dersi Tam Sayılar  konusu içeriklerinden ,Tam Sayılar ve Özellikleri , Tam Sayılarda Dört İşlem , İşlem Önceliği  ve Alıştırmalar içerisine görsel öğeler, hareketli animasyonlarla hedef davranış kazandırılmaya çalışılmıştır.
·         Sunumu belirli durağan kalıplardan kurtarmak için ,içine eğlenceli uygulamalar ve görsel içerikler eklenmiştir.
·         İçerikler incelendikten sonra öğrencinin kendini değerlendirmesi için bir alıştırma bölümü  oluşturulmuş, alıştırma  sonucunda  puanı 100 üzerinden değerlendirilmiş ve doğru cevapları öğrenmesi sağlanmıştır.
Öğretimin Detayları
Tanımlama
Amacımız Tam Sayılar  konusunu öğrencilerin somut ve kalıcı nitelikte kavramasıdır. Bunun için içerik özenle hazırlanmış olup  Şehzade Eğitim Kurumlarındaki hocalarımızında desteği alınmıştır. Konumuzun görsel bir yanı da olduğundan konu anlatımları, alıştırmalar ve örnekler  hareketli  animasyonlarla gösterilmiştir.
Ortam
Öğretim; öğretmenin de bulunduğu laboratuar ortamında Projeksiyonla veya Etkileşimli Tahta ile gerçekleşebileceği gibi, öğrencilerin birer bilgisayar başında bireysel öğrenmelerini de desteklemektedir.



Temel Öğeler
1.               Motivasyon
Anasayfada ,Projenin maskotu , animasyonlu ve sesli ifadeler ile   hedef  kitleye kazandırılacak hedef davranış ve konu başlıkları hakkında bilgiler yer almaktadır.Tasarımın içinde yer alan animasyonlar, görsel ,  işitsel  ve oyun bölümü ile öğrencilerin motivasyonunu sağlamayı amaçlanmıştır. Ayrıca Alıştırma uygulamaları  ile de kendilerini değerlendirebileceklerdir.
2.               Öğretimin değerlendirilmesi ve Geri dönüt
Değerlendirme amacıyla bir Alıştırma   bölümü oluşturuldu ve bu bölümde , her soru sonrasında öğrenicinin soruyu doğru cevaplayıp cevaplamadığı belirlenerek diğer soruya geçiş yapılmakta , eğer yanlış cevap verildiyse  , sorunun doğru cevabı verilerek öğrenciye geri dönüt yapılmaktadır. Alıştırma  sonucunda 100 üzerinden değerlendirme yapılarak , öğrencinin konu değerlendirme puanı belirlenmektedir.

3.      Öğretimin sırası
Öğrenci ilk olarak konu içeriklerinin kavramını tamamlayıp ardından konu sonrası örneklere geçiş yapacak ve   ardından da  alıştırma  uygulamalarına geçecektir.

Storyboard (senaryo) sahneleri
EK-B
SENARYO TAHTASI
Program Başlığı: ____________________  
Tarih:      /       /       sayfa:    / 
#
Senaryo
Açıklama



1

Adsız

Anasayfamızda ilk olarak bizi maskotumuz karşılamaktadır.Maskotumuz konu içeriklerini bize başlıklar halinde sunmaktadır.



2
1

Giriş animasyonu sonrasında, Sınıf konsepti görünümü ile , Başlıklar sekme halinde bulunarak  ,işlenilecek konu içeriğine ulaşılacak şekilde düzenlenmiştir.



3

2



“Tam Sayılar ve Özellikleri Nelerdir ?” sekmesiyle konu anlatım içeriğine ulaşıyoruz.



4

3

“İleri>” butonu ile “Tam Sayıların Mutlak Değeri “ adlı konu içeriğine ulaşıyoruz.










5

4
















Sağ üst sekmede bulunan film şeridi şeklindeki butona tıklanarak , konunun anlaşılmasını destekleyen  animasyonlu örneklere ulaşırız.



6

5


Konu olarak “Tam Sayılarda Dört İşlem “ konusunu seçerek karşımızda dört işlemin buton şekli görünmektedir  ve bu butonlar işlemler hakkındaki konu içeriğine giriş yaptırmaktadır.



7
6

“ + (Toplama)” sekmesi seçilerek ,Tam Sayılarda Toplama konusunun içeriğine ulaşılmaktadır.






8

7









“Tam Sayılarda İşlem Sırası” sekmesiyle konu anlatım  içeriğine ulaşıyoruz.  “ileri>” butonuyla konu içeriğinin devamını görülmekte ve sol üstteki film şeridi şeklindeki buton ile de konuya ait  örnek çözme olanağı sağlanmıştır.



9



8,
Sol üstteki film şeridi şeklideki butona tıklanma sonrasında karşımıza konu yu kavramamız için olanak sağlayan örnekler gelecektir.



10

9
“Alıştırmalar” sekmesinde , tüm konuların  karışık halde değerlendirmesi yapılmaktadır.10 adet soru ile yapılan bu değerlendirme de 100 üzerinden puan alımı sağlanmaktadır.
Karşımıza gelen ilk giriş ekranında da İsim yazımı ile başlamaktayız.





11

10





Alılıştırma Sorularından ilk örnek olarak karışımıza bu pencere gelmektedir.



12
11

Alıştırma sorusunu doğru cevaplandırdığımızda karşımıza “Geri Dönüt” olarak “ tebrik penceresi” gelmektedir.



13

12


Projemizin  kolay  ve rahat kullanımı için en üst sekmedeki aşağı yön okuna tıklayarak , YARDIM , HAKKIMIZDA ve  ÇIKIŞ pencerelerine ulaşılmaktadır.
Bu pencere “YARDIM”  penceresidir ve projenin  kullanımını kolaylaştırma olanağı sağlamaktadır.












14

13












ÇIKIŞ sekmediyle Projenin tamamından çıkıp- çıkılmayacağına karar verilmektedir.





EK-C

Diğer basılı materyaller

Broşür, Tanıtım dökümanı vs.



Öğretim yaklaşımı
Ders tasarımında kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımdır. Dersi tasarlamak için seçtiğiniz yaklaşımların işlem basamakları şunlardır.;Konular lineer bir biçimde gittiği için öğrenci konuyu okuyup anlayarak ve alıştırma çözümü şeklinde  ilerleyecektir.Öğrenci konularda bulunan bazı bölümlerdeki açıklamayı keşfedip okuyarak-anlayamaya çalışacağından buralardada yapılandırmacı yaklaşım kullanılmıştır. Ayrıca animasyonlar yaparak öğrencinin o bilginin zihninde canlanması sağlanmıştırBuralarda da bilişşel yaklaşım kullanılmiştır.
Beklentiler ve yayınlama gereksinimleri
Bu yaklaşımlar beklediğimiz gibi öğrencilerin öğrenmesinde yeterli olmayabilir.öğrenci tasarımı beğenenmeyebilir, eksik ve yetersiz bulabilir.Öğrenci ihtiyaç analizi yaparak bu problemleri ortadan kaldırabilir , eksik kısmı geri dönüt ile bildirerek eksikler giderilebilir ve  öğrenci isteklerine uygun tasarım geliştirme yöntemine gidilebilir..Bu konu geniş bir konu olduğundan daha da araştırılmalıdır.Yapılan proje ile konunun kavranması için örnekler , alıştırma soruları,görsel ve işitsel animasyonlar ile kalıcı ve kaliteli bir  proje olduğu düşünülmüştür.





Zaman çizelgesi


Tarih
Grup Üyesi
Görev
08.03.2012- 08.05.2013
Ali CEYLAN
Blog güncelleme , rapor yazımı
08.03.2012- 08.05.2013
Mustafa KILIÇ
Blog güncelleme , rapor yazımı
08.03.2012- 08.05.2013
Selim AKDEMİRCİ
Projenin okulda uygulanması
08.03.2012- 08.05.2013
Caner UĞURLU
Proje  tasarımı ve düzenlemesi
08.03.2012- 08.05.2013
Yakup  ALTINTAŞ
Proje  tasarımı ve düzenlemesi



Kaynaklar
İlköğretim 7.Sınıf  Matematik Kitabı






0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Web Hosting Bluehost