Tasarım
Raporu
Group
CLICK
Genel
özet
·
Projemizde Matematik dersi Tam Sayılar konusu içeriklerinden ,Tam Sayılar ve
Özellikleri , Tam Sayılarda Dört İşlem , İşlem Önceliği ve Alıştırmalar içerisine görsel öğeler,
hareketli animasyonlarla hedef davranış kazandırılmaya çalışılmıştır.
·
Sunumu belirli durağan kalıplardan kurtarmak için ,içine eğlenceli
uygulamalar ve görsel içerikler eklenmiştir.
·
İçerikler incelendikten sonra öğrencinin kendini değerlendirmesi için bir
alıştırma bölümü oluşturulmuş, alıştırma
sonucunda puanı 100 üzerinden değerlendirilmiş ve doğru
cevapları öğrenmesi sağlanmıştır.
Öğretimin Detayları
Tanımlama
Amacımız Tam
Sayılar konusunu öğrencilerin somut ve
kalıcı nitelikte kavramasıdır. Bunun için içerik özenle hazırlanmış olup Şehzade Eğitim Kurumlarındaki hocalarımızında desteği
alınmıştır. Konumuzun görsel bir yanı da olduğundan konu anlatımları,
alıştırmalar ve örnekler hareketli animasyonlarla gösterilmiştir.
Ortam
Öğretim;
öğretmenin de bulunduğu laboratuar ortamında Projeksiyonla veya Etkileşimli
Tahta ile gerçekleşebileceği gibi, öğrencilerin birer bilgisayar başında
bireysel öğrenmelerini de desteklemektedir.
Temel Öğeler
1.
Motivasyon
Anasayfada ,Projenin
maskotu , animasyonlu ve sesli ifadeler ile
hedef kitleye kazandırılacak
hedef davranış ve konu başlıkları hakkında bilgiler yer almaktadır.Tasarımın
içinde yer alan animasyonlar, görsel ,
işitsel ve oyun bölümü ile
öğrencilerin motivasyonunu sağlamayı amaçlanmıştır. Ayrıca Alıştırma uygulamaları
ile de kendilerini değerlendirebileceklerdir.
2.
Öğretimin değerlendirilmesi ve Geri
dönüt
Değerlendirme
amacıyla bir Alıştırma bölümü oluşturuldu ve bu bölümde , her soru
sonrasında öğrenicinin soruyu doğru cevaplayıp cevaplamadığı belirlenerek diğer
soruya geçiş yapılmakta , eğer yanlış cevap verildiyse , sorunun doğru cevabı verilerek öğrenciye
geri dönüt yapılmaktadır. Alıştırma sonucunda
100 üzerinden değerlendirme yapılarak , öğrencinin konu değerlendirme puanı
belirlenmektedir.
3. Öğretimin
sırası
Öğrenci
ilk olarak konu içeriklerinin kavramını tamamlayıp ardından konu sonrası
örneklere geçiş yapacak ve ardından
da alıştırma uygulamalarına geçecektir.
Storyboard
(senaryo) sahneleri
EK-B
SENARYO TAHTASI
Program Başlığı: ____________________
Tarih:
/ / sayfa:
/
#
|
Senaryo
|
Açıklama
|
1
|
![]() |
Anasayfamızda ilk olarak bizi maskotumuz karşılamaktadır.Maskotumuz
konu içeriklerini bize başlıklar halinde sunmaktadır.
|
2
|
![]() |
Giriş animasyonu sonrasında, Sınıf
konsepti görünümü ile , Başlıklar sekme halinde bulunarak ,işlenilecek konu içeriğine ulaşılacak
şekilde düzenlenmiştir.
|
3
|
![]() |
“Tam Sayılar ve Özellikleri Nelerdir ?”
sekmesiyle konu anlatım içeriğine ulaşıyoruz.
|
4
|
![]() |
“İleri>” butonu ile “Tam Sayıların
Mutlak Değeri “ adlı konu içeriğine ulaşıyoruz.
|
5
|
![]() |
Sağ üst sekmede bulunan film şeridi şeklindeki
butona tıklanarak , konunun anlaşılmasını destekleyen animasyonlu örneklere ulaşırız.
|
6
|
![]() |
Konu olarak “Tam Sayılarda Dört İşlem “
konusunu seçerek karşımızda dört işlemin buton şekli görünmektedir ve bu butonlar işlemler hakkındaki konu
içeriğine giriş yaptırmaktadır.
|
7
|
![]() |
“ + (Toplama)” sekmesi seçilerek ,Tam
Sayılarda Toplama konusunun içeriğine ulaşılmaktadır.
|
8
|
![]() |
“Tam Sayılarda İşlem Sırası” sekmesiyle
konu anlatım içeriğine
ulaşıyoruz. “ileri>” butonuyla konu
içeriğinin devamını görülmekte ve sol üstteki film şeridi şeklindeki buton
ile de konuya ait örnek çözme olanağı
sağlanmıştır.
|
9
|
![]() |
Sol üstteki film şeridi şeklideki butona
tıklanma sonrasında karşımıza konu yu kavramamız için olanak sağlayan örnekler
gelecektir.
|
10
|
![]() |
“Alıştırmalar” sekmesinde , tüm
konuların karışık halde
değerlendirmesi yapılmaktadır.10 adet soru ile yapılan bu değerlendirme de
100 üzerinden puan alımı sağlanmaktadır.
Karşımıza gelen ilk giriş ekranında da İsim yazımı ile başlamaktayız. |
11
|
![]() |
Alılıştırma Sorularından ilk örnek olarak
karışımıza bu pencere gelmektedir.
|
12
|
![]() |
Alıştırma sorusunu doğru
cevaplandırdığımızda karşımıza “Geri Dönüt” olarak “ tebrik penceresi”
gelmektedir.
|
13
|
![]() |
Projemizin kolay
ve rahat kullanımı için en üst sekmedeki aşağı yön okuna tıklayarak ,
YARDIM , HAKKIMIZDA ve ÇIKIŞ
pencerelerine ulaşılmaktadır.
Bu pencere “YARDIM” penceresidir ve projenin kullanımını kolaylaştırma olanağı
sağlamaktadır.
|
14
|
![]() |
ÇIKIŞ sekmediyle Projenin tamamından
çıkıp- çıkılmayacağına karar verilmektedir.
|
EK-C
Diğer basılı materyaller
Broşür, Tanıtım dökümanı vs.
Öğretim
yaklaşımı
Ders tasarımında
kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımdır. Dersi
tasarlamak için seçtiğiniz yaklaşımların işlem basamakları şunlardır.;Konular
lineer bir biçimde gittiği için öğrenci konuyu okuyup anlayarak ve alıştırma
çözümü şeklinde ilerleyecektir.Öğrenci
konularda bulunan bazı bölümlerdeki açıklamayı keşfedip okuyarak-anlayamaya
çalışacağından buralardada yapılandırmacı yaklaşım kullanılmıştır. Ayrıca
animasyonlar yaparak öğrencinin o bilginin zihninde canlanması sağlanmıştırBuralarda
da bilişşel yaklaşım kullanılmiştır.
Beklentiler ve yayınlama gereksinimleri
Bu yaklaşımlar beklediğimiz gibi
öğrencilerin öğrenmesinde yeterli olmayabilir.öğrenci tasarımı
beğenenmeyebilir, eksik ve yetersiz bulabilir.Öğrenci ihtiyaç analizi yaparak
bu problemleri ortadan kaldırabilir , eksik kısmı geri dönüt ile bildirerek
eksikler giderilebilir ve öğrenci
isteklerine uygun tasarım geliştirme yöntemine gidilebilir..Bu konu geniş bir
konu olduğundan daha da araştırılmalıdır.Yapılan proje ile konunun kavranması
için örnekler , alıştırma soruları,görsel ve işitsel animasyonlar ile kalıcı ve
kaliteli bir proje olduğu düşünülmüştür.
Zaman
çizelgesi
Tarih
|
Grup Üyesi
|
Görev
|
08.03.2012-
08.05.2013
|
Ali CEYLAN
|
Blog
güncelleme , rapor yazımı
|
08.03.2012-
08.05.2013
|
Mustafa KILIÇ
|
Blog
güncelleme , rapor yazımı
|
08.03.2012-
08.05.2013
|
Selim
AKDEMİRCİ
|
Projenin
okulda uygulanması
|
08.03.2012-
08.05.2013
|
Caner UĞURLU
|
Proje tasarımı ve düzenlemesi
|
08.03.2012-
08.05.2013
|
Yakup ALTINTAŞ
|
Proje tasarımı ve düzenlemesi
|
Kaynaklar
İlköğretim 7.Sınıf Matematik Kitabı
0 yorum:
Yorum Gönder